ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΓΝΩΣΗ & ΛΟΓΟ

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Επιστολή σε διευθυντή δημοτικού σχολείου για διόρθωση και εμπλουτισμό

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

1 Μπράβο svoug Την / Το Παρ Ιουλ 15, 2016 11:44 am

Παναγιώτης

avatar


Μπράβο svoug, έτσι θέλουνε μερικοί γιατί νομίζουν ότι είναι αυθεντίες. Μη τους αφήνεις, svoύgατους!!!

Ιωάννα




Ωραία η επιστολή svoug,

Υπήρξε απάντηση/αντίδραση από τον διευθυντή;

sgvoug

avatar


Αξιότιμε κ Διευθυντά.
Ευχαριστώ για το χρόνο της συνομιλίας που μου προσφέρατε. Χαίρομαι γιατί είστε πολύ καλά οργανωμένος και αγαπητός στο περιβάλλον του σχολείου αλλά και λυπάμαι για τις απόψεις σας. Φυσικά δεν περιμένω να μου λύσετε όλα τα προβλήματα γιατί υπάρχουν και ανώτεροι και υπουργείο αλλά είναι κρίμα να βρίσκετε τα πάντα εξαιρετικά.
Θεώρησα καλό να σας γράψω μια επιστολή σε σχέση με αυτά που μου είπατε την οποία μπορείτε να διαβάσετε σε ανεξάρτητο χρόνο. Οι θέσεις σας με τις οποίες προσπαθώ να ασχοληθώ είναι
Α. Ότι εγώ και οι απόψεις μου δεν συμφωνούν με την επικρατούσα κοινωνική κατάσταση και άποψη. Μάλιστα είμαι ο ένας στους 295 όπως είπατε. Κατά συνέπεια δεν μπορείτε να κάνετε κάτι.
Β. Το σχολείο δεν μπορεί να ασχολείται με τις θέσεις του κάθε δόγματος κατά συνέπεια δεν μπορεί να σας απασχολεί το θέμα ότι όταν η ορθόδοξη ανατολική εκκλησία καλεί σε περισυλλογή, μετάνοια και νηστεία οργανώνονται καρναβάλια στο χώρο του σχολείου.
Γ. Βρίσκεται την τηλεόραση φανταστικό μέσο διαπαιδαγώγησης και ενθουσιάζεστε με ασκήσεις που προβλέπουν την παρακολούθηση τηλεόρασης απροϋπόθετα.
Δ. Γενικώς πιστεύετε ότι το σχολείο οπλίζει τους μαθητές με πρότυπα και είναι ο ιδανικός χώρος για να μεγαλώσει ένα παιδί. Αξίζει μάλιστα και ένας πλούσιος να στείλει το παιδί του σε δημόσιο σχολείο. H οικογένεια λοιπόν είναι υπεύθυνη για ότι κακό έχουν τα παιδιά.
Ε. Τα σχολικά βιβλία είναι γενικά πολύ καλά.
ΣΤ. Δεν σας ενοχλεί ότι ένα παιδί ντύθηκε παπάς στο σχολικό πάρτι.
Ζ. Το σχολείο προστατεύει τα παιδιά από τους γονείς σε περίπτωση βίας και φυσικά μπήκατε στη τάξη και ανακοινώσατε σε παιδιά δευτέρας δημοτικού ότι είστε ο προστάτης τους. Με αποτέλεσμα και αυτά που δεν έχουν βία να νομίζουν ότι ένα χαστούκι είναι βία κατά του παιδιού. Φυσικά και το χαστούκι το θεωρείτε απαράδεκτο μέσο διαπαιδαγώγησης.
Αναπτύσσω τις απόψεις μου:
1. Το σχολείο έχει σκοπό να προσφέρει παιδεία ή εκπαίδευση; Τη γιορτή των τριών Ιεραρχών γιατί την προβάλει; Αν την προβάλει την εφαρμόζει; Αν δεν την εφαρμόζει ποιός φταίει και ποιός το αποφάσισε; Ας δούμε τι λένε οι 3 Ιεράρχες: Η παιδεία των Τριών Ιεραρχών είναι θεοκεντρική και αποβλέπει στην εν Χριστώ τελείωση του ανθρώπου. Κατά τον Μ. Βασίλειο σκοπός της παιδείας είναι: «ομοιωθήναι Θεώ κατά το δυνατόν ανθρώπου φύσει» . Ο δε ί. Χρυσόστομος γράφει «θα ονομάσω άνθρωπο εκείνον πού διασώζει την εικόνα του Θεού. Άνθρωπος είναι όποιος ακολουθεί τις εντολές του Θεού . Κάθε άνθρωπος είναι κατά τον Μ. Βασίλειο «Θεός κεκελευσμένος», έχει δηλαδή την εντολή μέσα του να γίνει κατά χάρη Θεός. Η αξία ή η απαξία του ανθρώπου ορίζεται από τη σχέση του με τον Θεό. Αντίθετα η αποξένωση και η εναντίωση του στο Θεό τον μετατρέπει σε αθεόφοβο ή θεομπαίχτη. Πόσες συμφορές θα μπορούσαν να είχαν αποτραπεί, εάν η αθεοφοβία μετατρεπόταν σε θεοφιλία. «Ει τους παίδας επαιδεύομεν φίλους είναι τω Θεώ πάντα αν ανεπήδησε τα λυπηρά και μυρίων απηλλάγη κακών ο βίος ο παρών», γράφει ο ι. Χρυσόστομος (θα απαλλασσόταν ο βίος μας από μύρια κακά, αν παιδεύαμε τα παιδιά μας να γίνουν φίλοι με τον Θεό). Η αθεοφοβία και η θεομπαιξία στοίχισαν ήδη αφάνταστα στην κοινωνία μας και η κρίση πού διέρχεται η χώρα μας δεν είναι άσχετη από αυτές. Ο αθεόφοβος και θεομπαίχτης δεν έχει ηθικές αναστολές στις εγωιστικές του επιδιώξεις. Θα είχε δε μεγάλο όφελος η πολιτεία, εάν μπορούσε να καλλιεργήσει θεοφιλώς τους νεαρούς πολίτες της μέσω της παιδείας της. Δεν είναι αδικαιολόγητη μια γερμανική παροιμία πού ταυτίζει τον καλό χριστιανό με τον καλό πολίτη.
Η παιδεία πού θέλουν οι Τρεις Ιεράρχες είναι παιδεία με υγιή πρότυπα. Ιδιαίτερη σημασία αποδίδουν στο πρόσωπο, στο ήθος και στο παράδειγμα του δασκάλου. Η σχέση δασκάλου και μαθητή παραλληλίζεται με τη σχέση πνευματικού πατέρα και πνευματικού τέκνου. Στο σημείο αυτό ταυτίζονται παιδαγωγία και ποιμαντική. Σχολείο και Ναός στον πολιτισμό μας βρίσκονται σε σχέση αμοιβαιότητας και συμπληρωματικότητας, ως χώροι διαμόρφωσης και διαποίμανσης του ανθρώπου. Ο Μ. Βασίλειος παραπονείται ότι άκουσε από πολλούς δασκάλους λόγια ψυχωφελή, δε βρήκε όμως σε όλους την αρετή πού θα ήταν αντάξια των λόγων . «Ο γαρ μη ποιών και διδάσκων αναξιόπιστος εστίν εις ώφέλειαν» . Ως υγιές και αιώνιο πρότυπο προβάλλουν στα έργα τους το πρόσωπο του Χριστού. Και ως τέτοιο πρότυπο αναρτούμε και εμείς στις αίθουσες των σχολείων μας την εικόνα του Χριστού, της Παναγίας και τις εικόνες των Τριών Ιεραρχών. Δεν αποτελούν λατρευτικά αντικείμενα. Δεν ανάβουμε κεριά και καντήλια μπροστά τους. Δεν τις θυμιατίζουμε, όπως στην Εκκλησία. Δεν τελούμε ενώπιον τους θρησκευτικές τελετές. Τις τοποθετούμε στις αίθουσες των σχολείων για να προβάλλουμε πρότυπα στους μαθητές μας. Για να υπενθυμίζουμε την παράδοση και τον πολιτισμό μας. Επομένως ή απαίτηση υστέρα από απόφαση δικαστηρίου της μεταχριστιανικής Ευρώπης, την οποία έσπευσαν να υιοθετήσουν ορισμένοι, η απαίτηση αποκαθήλωσης και απομάκρυνσης των εικόνων από τις σχολικές αίθουσες με το έωλο επιχείρημα της προσβολής της θρησκευτικής συνείδησης ετερόδοξων και ετερόθρησκων μαθητών προσκρούει όχι μόνο στις αρχές της ορθόδοξης θεολογίας μας, αλλά και της ίδιας της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Οι νέοι χρειάζονται πρότυπα, ορατά πρότυπα. Πρότυπα πού δεν θα τους απογοητεύουν. Και καλύτερα πρότυπα από το πρότυπο του Χριστού, της Παναγίας και των αγίων μας δεν υπάρχουν.
2 Τι θέλει να πει το σύνταγμα όταν λέει: H παιδεία απoτελεί βασική απoστoλή τoυ Kράτoυς και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τoυς σε ελεύθερoυς και υπεύθυνoυς πoλίτες. ( Σύνταγμα της Ελλάδος). Αισθάνεστε ότι στο σχολείο καλλιεργείται η θρησκευτική συνείδηση;
3. Τα παιδιά παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο 7-10 ώρες και στο σπίτι μέχρι να κοιμηθούν το πολύ 7 ώρες. Πόσες είναι οι ευθύνες του σχολείου και πόσες της οικογένειας;
4. Στο ανθολόγιο Γ & Δ δημοτικού διαβάζουμε τα παρακάτω : Σελ. 79. Κείμενο μέ τίτλο: «Τότε πού πήγαμε βόλτα τόν Ἐπιτάφιο» Καί φράσεις στό κείμενο, ὅπως: «σήκωσαν τόν Ἐπιτάφιο ψηλά πάνω κι ὅλοι περάσαμε ἀπό κάτω. Νά, ὅπως παίζουμε τό περνᾶ−περνᾶ ἡ μέλισσα». Παντελής ἔλλειψη σεβασμοῦ καί σαφής ὑποτίμηση (βλασφημία) τῆς πιό κατανυκτικῆς στιγμῆς τῶν Ἀκολουθιῶν τῆς Ἐκκλησίας μας. Σελ. 143. Κείμενο μέ τίτλο: «Ἕνας ἀλλιώτικος ποδοσφαιρικός ἀγῶνας». Μόνο πού τερματοφύλακες στόν «ἀστεῖο καί ἐπεισοδιακό» αὐτόν ἀγῶνα εἶναι ἕνας παπᾶς καί ἕνας δάσκαλος, οἱ ὁποῖοι διαπληκτίζονται κιόλας μέ φράσεις τοῦ τύπου «πίσω καί σ᾿ ἔφαγα». Στά νεοταξικά βιβλία τό ράσο (ὁ παπᾶς) ὅπως καί ὁ δάσκαλος χλευάζονται, προφανῶς γιατί εἶναι τά δυό λειτουργήματα πού μποροῦν, ἐφόσον ἐκπροσωπηθοῦν ἀπό ἀξίους, μέ «ψυχή καί Χριστό» λειτουργούς, νά ἀφυπνήσουν τό λαό μας. Σελ. 72. Κείμενο μέ τίτλο: «Ὁ Νορντίν στήν ἐκκλησιά». Ὁ Νορντίν εἶναι ἕνα «τουρκάκι» πού πηγαίνει σέ μιά ἐκκλησία. Ἐντυπωσιάζεται «ἀπ᾿ τήν ἐκκλησιά τοῦ χριστιανοῦ Ἀλλάχ … Δέν μποροῦσε νά χωνέψει γιατί οἱ χριστιανοί κάνουν τέτοιες ζωγραφιές. Καί τί ἄσκημοι γέροι μέ μακριές γενειάδες ἦταν αὐτοί στούς τοίχους!». Οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, «τοῦ χριστιανοῦ Ἀλλάχ», εἶναι ἄσχημοι γέροι. Ἀξιοθρήνητο κείμενο, ἀκατάλληλο γιά δεκάχρονα παιδιά, προσβλητικό γιά τήν Ὀρθόδοξη πίστη καί τό σέμνωμά της, τούς Ἁγίους μας.
Είστε πολύ περήφανος για αυτά τα βιβλία και θεωρείτε ότι αναδεικνύουν το θρησκευτικό συναίσθημα;
5. Τη μουσική που βάλατε στο υποχρεωτικό αποκριάτικο πάρτι ποιός την αποφάσισε; Ήταν για παιδία 8-9 ετών; Είναι εναρμονισμένη με τη παράδοση του τόπου;
6. Το σχολείο οφείλει να πορεύεται κατά τη γνώμη των πολλών; Που είναι γραμμένο αυτό; Τέλος πάντων η κυριαρχούσα άποψη που σας απασχολεί μέσα στην ιστορία έχει πολλά να επιδείξει. Ο Χριστός σταυρώθηκε σύμφωνα με τη γνώμη των πολλών. Στη Γερμανία ο Χίτλερ είχε με το μέρος του τη γνώμη των πολλών. Στον κομμουνιστικό ολοκληρωτισμό η γνώμη των πολλών έχαιρε κλπ
7. Οι γονείς από ιερά πρόσωπα που ήταν έχουν γίνει ύποπτοι τους οποίους μπορεί να κριτικάρει και να αξιολογεί το κράτος , ο διευθυντής, ο δάσκαλος κλπ. Είναι αλήθεια αυτό; Μάλιστα μαθαίνετε στα παιδιά μας ότι εσείς τα προστατεύεται και μπορούν να μας καταγγείλουν και σε αρμόδιες υπηρεσίες. Είναι αλήθεια αυτό; Είναι σωστό να έχετε ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού αλλά όχι των υποχρεώσεων;
Και ο σοφός Σολομών λέει: «Το παιδί, που έχει παιδαγωγηθεί, θα είναι σοφό» (Παροιμ. 10:4α). Και «ο γονιός που δεν χρησιμοποιεί το ξύλο για να παιδαγωγήσει το γιο του, είναι σαν να τον μισεί• οποίος όμως τον αγαπάει, τον ανατρέφει με επιμέλεια (:μέ στοργή αλλά και αυστηρότητα)» (Παροιμ. 13:24). (ὃς φείδεται τῆς βακτηρίας μισεῖ τὸν υἱὸν αὐτοῦ, ὁ δὲ ἀγαπῶν ἐπιμελῶς παιδεύει.)
Από την άλλη ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει:
Η αυστηρότητα είναι ουσιώδης παράγων επιτυχίας του παιδαγωγικού έργου. Αυστηρότητα όμως μετρημένη και συνεπής, η οποία ούτε σε μόνιμη βαναυσότητα καταλήγει ούτε όμως αφήνει την εντύπωση ότι είναι πλαστή. Ο συνεχής ξυλοδαρμός π.χ. δεν είναι ορθός τρόπος επιβολής ποινών. συνηθίζει το παιδί το ξύλο και δεν συνετίζεται. Η απειλή για επιβολή τιμωρίας, η οποία κάπου-κάπου θα επιβάλλεται, ώστε να φοβάται το παιδί την τιμωρία και να μη νομίσει ότι είναι μόνο λόγια, είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος επιβολής τιμωριών. Συνεχής αυστηρότητα δεν επιτρέπεται, διότι εκ φύσεως ο άνθρωπος χρειάζεται χαλαρότητα και άνεση• «Όταν μέντοι ίδης από του φόβου κερδάναντα, άνες. δει γαρ τίνος φύσει τη ημετέρα και ανέσεως».
8. Τα καρναβάλια είναι συμβατά με τη ζωή του χριστιανού; Αν ναι τότε γιατί οι άγιοι λένε το αντίθετο; Αν όχι γιατί επιτρέπονται στα σχολεία; Το σύνταγμα δεν προβλέπει παιδεία σύμφωνη με την ορθόδοξη ανατολική εκκλησία;
9. Γιατί υπάρχει απαλλαγή μόνο από τα θρησκευτικά και όχι από άλλα μαθήματα; Η ορθόδοξη πίστη προσβάλλεται από τόσα μαθήματα γιατί δεν μπορώ να απαλλαγώ από αυτά; Άρα έχουμε ένα κράτος που προστατεύει τους πάντες εκτός από την επικρατούσα θρησκεία

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης