ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΓΝΩΣΗ & ΛΟΓΟ

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΖΕΥΓΑΡΙΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

dimitra




Δεν πρέπει να αγνοούμε το γεγονός ότι κάθε άνθρωπος έχει και τις αδυναμίες του. Επομένως και ο άνδρας και η γυναίκα, που ξεκινούν να βιώσουν το μυστήριο της αγάπης μέσα στο γάμο, έχουν σημεία αδύνατα, τα οποία αν δεν αντιμετωπιστούν με αγαπητική υπομονή και ανοχή, θα δημιουργήσουν προβλήματα στις σχέσεις του ζεύγους. Για τις περιπτώσεις αυτές ισχύει ο αποστολικός λόγος: «Ανεχόμενοι αλλήλους εν αγάπη». Κανένας άνθρωπος δεν είναι τέλειος. Όπως λοιπόν θέλουμε ο άλλος να ανέχεται και να υπομένει τις αδυναμίες μας, έτσι κι εμείς πρέπει να υπομείνουμε τις δικές του.

Πολύ θα μας βοηθήσει να παρατηρούμε τα θετικά στοιχεία του συντρόφου μας, να τα εκτιμούμε και να χαιρόμαστε γι’ αυτά. Έτσι με χαρά και αγάπη θα υπομένουμε τα κάποια αρνητικά του σημεία. Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι, κατά τον λόγον του γέροντος Παϊσίου, «αν ο ένας από τους δύο συζύγους ζει πνευματικά, τότε και δίκιο να έχει, δεν έχει – κατά κάποιον τρόπο – δίκαιο. Διότι, σαν πνευματικός άνθρωπος που είναι, πρέπει να αντιμετωπίσει μία αδικία πνευματικά,… να βλέπει τι αναπαύει τον άλλον».

Υπάρχουν περιπτώσεις ζευγαριών που έφθασαν στα πρόθυρα του χωρισμού από λάθη και αμαρτίες του ενός, αλλά η αγαπητική υπομονή και συγχωρητικότητα που έδειξε ο άλλος, σε συνδυασμό με το πνευματικό πυροβολικό της επιπόνου προσευχής, έσωσαν την οικογένεια από βέβαιη διάλυση και έζησαν όλοι το θαύμα μιας θαυμαστής αλλοιώσεως με τη χάρη του Χριστού.

Βέβαια, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η υπομονή που σώζει είναι αυτή που πηγάζει από την αγάπη και όχι από την ανάγκη. Διότι και ο υπάλληλος, όταν υπομένει τον εργοδότη του για να μην τον απολύσει, κάνει υπομονή, η οποία όμως δεν τον ελευθερώνει από τις δύσκολες εσωτερικές καταστάσεις που ζει. Για να υπομένεις τον άλλον πρέπει να τον πονέσεις, έλεγε ο μακαριστός γέροντας Παΐσιος. Και άλλοτε τόνιζε μ’ ένα χαριτωμένο λογοπαίγνιο: «Ο Χριστός δεν είπε ο υπομείνας εις θέρος (μέχρι το καλοκαίρι…), αλλά ο υπομείνας εις τέλος, σωθήσεται».Ο Ιερός Χρυσόστομος συνιστά στον άνδρα και στη γυναίκα να καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να υπάρχει πάντα αγάπη και ειρήνη στη σχέση τους. Διότι αυτό είναι και προϋπόθεση για κάθε πνευματική εργασία. Λέγει ο Άγιος: «Ας κάνουμε το παν για να διατηρούμε πλήρως την ειρήνη με τη σύντροφό της ζωής μας… Διότι έτσι θα είναι και όλα τα άλλα ειρηνικά για μας και θα διαπλεύσουμε με ευκολία το πέλαγος αυτής της ζωής. Αυτό, ας το επιδιώκουμε περισσότερο από την απόκτηση και σπιτιών και δούλων και χρημάτων και κτημάτων και δημοσίων θέσεων. Πρώτη μας φροντίδα ας είναι το να μη φιλονικεί και συγκρούεται μαζί μας η γυναίκα που κάθεται στο πηδάλιο (του οικογενειακού πλοίου) μαζί με μας. Διότι έτσι και οι άλλες υποθέσεις μας θα πηγαίνουν κατ’ ευχήν και στην πνευματική ζωή θα έχουμε μεγάλη ευκολία, αφού θα σηκώνουμε τον οικογενειακό ζυγό με ομόνοια».

Όταν μαζί με το ζευγάρι συμπλέει η αγάπη, τότε ολόκληρος ο άνθρωπος, σώμα και ψυχή, συμπλέει με τον Χριστό. Τότε κυβερνήτης του σκάφους της ζωής μας είναι ο Ιησούς Χριστός και συγκυβερνήτες ο άνδρας και η γυναίκα.
(ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ, Ιερομ. Γρηγορίου)

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης