Ασχετα από όλα αυτά τα οποία καλά είναι και χρήσιμα, (ούτως ή άλλως οφείλουμε να προσευχόμαστε συνεχώς για τα παιδιά μας - μέχρι να βγάλουν κάλους τα γόνατα - που έλεγε μια καλή φίλη), το παιδί πρέπει να καταλάβει την φυσική παρουσία στην ζωή του. Οπως ειπατε πριν να δούμε μια ζωγραφιά του, να συζητήσουμε για την μέρα του στο σχολείο, να ακούσουμε ενα τραγουδάκι που εμαθε, ή τι του ειπε ο συμμαθητής του. Οπως ακούμε ένα φίλο μας που θέλει κατι να μας διηγηθεί (ακόμη κι οταν είμαστε πολύ κουρασμένοι), έτσι πρέπει να ακούσουμε και το παιδί μας. Θα μας εκπλήξει οταν ανακαλύψουμε πόσα πράγματα έχει να μας πει για την καθημερινότητά του και πόσα θα μάθουμε που ουτε τα υποψιαζόμαστε. Επίσης σε αντίθεση με τον φίλο μας θα διαισθανθεί την ψυχολογική μας κατασταση και την κούρασή μας, και υποσυνείδητα δεν θα μας πιέσει παραπάνω. Γιατί είναι το παιδί μας. Μας καταλαβαίνει, αφουγκράζεται τις διαθέσεις μας ακόμη και αν εμείς νομίζουμε ότι είναι στον κόσμο του. Μερικές φορές τα παιδιά κανουν μεγαλύτερη υπομονή από εμάς. Μπορεί να περιμένουν και μέρες μέχρι να εκφράσουν κάτι που τους βασανίζει ή τους προβληματίζει. Με το ένστικτο θα βρουν την καταλληλότερη ώρα να μας "ενοχλήσουν" για κάτι που τα απασχολεί. Ας τους αφιέρωσουμε λοιπόν περισσότερο χρόνο. Το αξίζουν. Και αν κάποια φορά κάνουμε κάποιο σχολιο (π.χ για το πόσο χαλια ακούγεται στα αυτιά μας το τραγούδι τους, ή το όργανο που παίζουν), ας το διορθώσουμε με χιούμορ. Ας αυτοσατυριστούμε, θέτοντας τον εαυτό μας σε αντίστοιχη θέση. Χαλαρώνει την ατμόσφαιρα και σβήνει όλα τα προηγουμενα ατόπως λεγόμενα.
ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΓΝΩΣΗ & ΛΟΓΟ