26-9-14 το υπουργείο έδωσε μια τελεσίδικη απάντηση στις διαμαρτυρίες σχετικά με την διδασκαλία του κεφαλαίου της αναπαραγωγής στο βιβλίο της βιολογίας της Α γυμνασίου. Εντάσσει στο κεφάλαιο αυτό στη βιολογία της Β γυμνασίου και ορίζει οτι από το σχ. ετος 2015-2016 και μετά θα διδάσκεται υποχρεωτικά. Παρόλα αυτά η εγκύκλιος που έστειλε το υπουργειο στα σχολεία για την διδακτέα ύλη (αυτό το κάνει σε όλα τα μαθήματα) αναφέρει επί λέξη τα εξής:" κεφ.6 Αναπαραγωγή Παραγρ. 6.4 Αναπαραγωγή στον άνθρωπο. Είναι σημαντικό να τονίζεται η σπουδαιότητα της αναπαραγωγής για την επιβίωση των ειδών και την εξέλιξή τους. Για την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών θετικών για την υγεία σχετικά με θέματα που αφορούν τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και την αντισύλληψη, θεωρείται αποτελεσματικό να ανατίθενται εργασίες στους μαθητές, ώστε οι ίδιοι να αναζητούν, να αξιολογούν και να συνθέτουν πληροφορίες περαν αυτών του βιβλίου." Οπως μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει το υπουργείο δεν υποχρεώνει τον εκπαιδευτικό να θέσει μια συγκεκριμένη εργασία, ούτε καν αυτή που δίδεται στο τετράδιο εργασιών του μαθήματος. Ο εκπαιδευτικός επιλέγει το πόσο θα εμβαθύνει στο θέμα ανάλογα με την ωριμότητα, το ενδιαφέρον και την αντιληπτική ικανότητα των μαθητών στην τάξη. Θα μπορούσε κάλιστα να θέσει την εργασία σε θέματα νοσημάτων που μεταδίδονται με αυτό τον τρόπο και έτσι να ενημερώσει και να προφυλάξει και τα παιδιά από πιθανούς μελλοντικούς κινδύνους που θα αντιμετωπίσουν, αν ανενημέρωτοι προβούν σε ανάλογες πράξεις. Τι να πούμε; υπερβάλλων ζήλος της εκπαιδευτικού; Ελλειψη εμπερίας; Πάντως οι γονείς καλά είναι να επεμβαίνουν σε τέτοια θέματα άμεσα και αποφασιστικά. Εχει επιλογές ο εκπαιδευτικός στις εργασίες που αναθέτει, δεν είναι μονόδρομος τα βιβλία εργασιών του υπουργείου....
ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΓΝΩΣΗ & ΛΟΓΟ