Να μου επιτρέψετε να σας πω κάτι.
Να ενδιαφερόμαστε αλλά πως να ενδιαφερόμαστε; Με τι τρόπο και με ποιά πρόθεση;
Ποιος είναι ο λόγος και ποιο είναι το κίνητρο αυτού του ενδιαφέροντός μας;
Μήπως είναι να δικαιωθούμε ότι εμείς είμαστε οι καλοί γονείς;
Το ΛΑθΟΣ δεν είναι τα παιδιά μας, δεν είναι οι δάσκαλοι (που μπορεί να είναι και αυτοί λάθος - άλλωστε άνθρωποι είναι) αλλά είμαστε εμείς το ΛΑΘΟΣ.
Διάβαζα πρόσφατα το "Βίος και λόγοι" του Αγ.Πορφυρίου στο Περί αγωγής των παιδιών και μετά γονατιστός έκλαιγα για τα δικά μας λάθη. Το λάθος ξεκινάει από τους γονείς.
Εμείς μεταφέρουμε τους εγωισμούς μας και τα πάθη μας στις ψυχούλες τους και μετά τα μαλώνουμε γιατί φέρονται έτσι. Αν διαβάσουμε τους πατέρες ή λίγο τον Αγ.Πορφύριο θα εκπλαγούμε πόσο απλά είναι τα πράγματα και θα δούμε πως τα βλέπει ένας άνθρωπος του Θεού. Κάποτε όταν δάσκαλος με χαστούκισε η μητέρα μου ηρεμότατα αντέδρασε "γιατί τι έπαθες, έχεις και άλλο μάγουλο", που μπορεί και ο δάσκαλος να έκανε λάθος. Αλλά είναι Θεσμός (και όχι η τρόϊκα όπως συνηθίζεται να επονομάζεται) και είναι αξία η παιδεία και δεν πρέπει να την καταλύσουμε.
Βέβαια πρέπει να είμαστε κοντά με τα παιδιά μας, με αγάπη να ακούμε τις σκέψεις τους και να μπορούν να μας μιλήσουν, γιατί υπάρχουν και δάσκαλοι που δεν ποιούν ήθος πια αλλά κάνουν γιόγκα, χάλογουιν και προσηλυτίζουν παιδιά στο τζιχαντισμό (αυτά τα γνωρίζω εκ πείρας που σας λέω).
Ας αφήσουμε τα παιδιά να κακοπάθουν γιατί τίποτε δεν χαρίζεται στη ζωή
(δείτε και το σχετικό σύνδεσμο
http://ethniki-paideia.blogspot.gr/2016/11/blog-post_82.html).Και για όσα λάθη έχουμε κάνει (σας βεβαιώ είναι μυριάκις) ας κλείνουμε γόνατα.
Είναι η μόνη λύση για τη σωτηρία της ψυχής τους και ας είμαστε διακριτικά κοντά τους "χωρίς να νιώθουν την ανάσας μας".
Καλά Χριστούγεννα